Na twee maanden geen één overwinning wist VV Zeewolde nu dan eindelijk weer een wedstrijd te winnen. Na een zwaarbevochten wedstrijd wisten de mannen van VV Zeewolde thuis tegen OWIOS te winnen met een eindscore van 3-2. Het was geen makkelijke wedstrijd voor het team van Aventurin. Zeker niet na een paar blessure gevallen en zelfs een rode kaart in de laatste slot minuten voor de vleugelspeler Karim Arzini.

Zaterdag middag 20 Januari stond VV Zeewolde een lastige tegenstander te wachten. De nummer drie van het klassement OWIOS uit Oldebroek kwam op bezoek in Zeewolde. Zeewolde stond slechts twee punten achter OWIOS op de vijfde plek en wist dus dat een overwinning genoeg zou zijn om hun in te halen op de ranglijst.

Het was al gauw raak voor de mannen van trainer Aventurin. In de twaalfde minuut kwam het doelpunt van de vleugelspeler Karim Arzini die er 1-0 van maakte. Na een kleine dribbel van Julian de Roder speelde hij de bal door naar Karim Arzini die een mooie actie naar binnen maakte waarna hij de bal mooi rechtsonder in het doel wist te plaatsen. Zeewolde was na de eerste goal de bovenliggende partij met veel dreiging richting de verdediging van OWIOS. In de 44e minuut was het weer raak voor de Zeewoldenaren dit keer kwam de goal van de spits Collin van den Brink. Hierbij was het Pepijn Pelgrum die de bal vanaf links voorgaf precies goed op het hoofd van Collin van den Brink die hem perfect binnen wist te koppen. Hoewel Zeewolde in de eerste helft veel meer kansen kreeg en de bovenliggende partij was, wist OWIOS volstrekt tegen de verwachting in toch nog de 2-1 te scoren in de 45e minuut. Bij de corner leek Martin van Barneveld even gehinderd te worden, waardoor hij niet meer op tijd bij de bal kon zijn en Robin Hop gemakkelijk de 2-1 binnen kon schieten. Scheidsrechter Zander Pouls kende geen gehoor aan de protesterende spelers van Zeewolde en dus ging Zeewolde de rust in met een 2-1 voorsprong.

Na een misschien wat saaier begin van de tweede helft was het in de 73e minuut weer juichen geblazen. Spits Collin van den Brink maakte zijn tweede doelpunt van de middag en zorgde voor de 3-1. Het doelpunt begon bij een geweldige solo dribbel vanaf de middenlijn van de opstomende back Julian de Roder hij speelde de bal door naar Karim Arzini die een korte actie maakte in de zestien richting de achterlijn, waarna hij de bal perfect voorgaf op de ingelopen Collin van den Brink die weg was gelopen van zijn tegenstander en de bal goed in het net wist te schuiven. OWIOS kwam in de loop van de tweede helft steeds meer op de helft van Zeewolde te voetballen en begon steeds meer aan te vallen, maar Zeewolde verdedigde uitstekend en wist in de meeste gevallen het gevaar te ontkomen.

Helaas wist OWIOS in de 84e toch nog een doelpunt te maken. Mike van ’t Oever kreeg de bal breed gespeeld en wist zonder aan te nemen de bal in één keer strak in de rechter kruising te schieten. Doelman Martin van Barneveld had geen enkele kans bij deze schitterende goal. De stand was nu 3-2 en Zeewolde moest er alles aan doen om ervoor te zorgen dat ze deze wedstrijd gingen winnen. In de 86e minuut kwam Zeewolde met de schrik vrij na de door buitenspel, terecht, afgekeurde goal van OWIOS. Zeewolde moest meer en meer gaan verdedigen en probeerde er een paar keer via de counter uit te komen. Karim Arzini schoot in de 90e na een achterbal hard de bal weg, waarna er hier en daar wat geduw en getrek ontstond. Hierbij gaf de Scheidsrechter Karim Arzini zijn tweede gele kaart en werd hij weggestuurd van het veld. Aan de mannen van Aventurin nu de taak om met een mannetje minder geen tegen doelpunt meer te krijgen. Het was een zeer spannende en boeiende slotfase van de wedstrijd waar VV Zeewolde aan het langste einde wist te trekken. Al met al is VV Zeewolde het jaar goed begonnen met een zwaarbevochten overwinning op OWIOS en zijn de eerste drie punten van dit jaar al een feit.

Na de zege op OWIOS  heeft VV Zeewolde OWIOS officieel ingehaald in de 3e klasse C. Door de afgelaste wedstrijd van ’s Heerenbroek tegen Hattem heeft VV Zeewolde ook Hattem nu ingehaald op de ranglijst en staat VV Zeewolde nu op een derde plek. Zowel ZAC als Zwart Wit hebben 1-0 weten te winnen van hun tegenstanders en dus staan zij allebei nog boven VV Zeewolde. ZAC leidt de competitie met 30 punten uit 12 wedstrijden, Zwart Wit volgt met 25 punten uit 12 wedstrijden, en op nummer drie staat nu VV Zeewolde met 22 punten uit 12 wedstrijden. Volgende week speelt VV Zeewolde de laatste wedstrijd van de 1e helft en zijn we dus halverwege de competitie. Een uitwedstrijd tegen Swift ’64. Weet VV Zeewolde hier weer met drie punten naar huis te gaan?