Raoul Boonstra zal zich niet herkiesbaar stellen bij de aankomende ledenvergadering in oktober 2024. Raoul verhuist in mei naar Zwolle. Door zijn verhuizing is hij niet langer in staat om zijn functie binnen het bestuur naar behoren uit te voeren en het de aandacht te geven die de leden en supporters van VV Zeewolde verdienen. Zijn bestuurstermijn loopt van november 2021 tot november 2024.

In het voorjaar van 2015 kwam Raoul bij de vereniging, waarbij hij het toenmalige derde elftal nieuw leven in blies. Hij fungeerde destijds als het verlengstuk van trainer en leider Rien Fokkens en Peter Keune. Na een jaar hadden Rien en Peter hun conclusies getrokken met dit ‘sterren’ elftal en nam Raoul het stokje over. In 2018 volgde een nieuwe rol als vrijwilliger binnen de Technische Commissie, waarin hij aan de basis stond van de beleidsverandering om meer te investering in opleidingen van trainers en scheidsrechters.

In 2020 nam hij de functie van Bestuurslid Technische Zaken over van Laine Den Hollander, die voortijds zijn functie neerlegde wegens een niet te weigeren carrière kans. Zijn taak was de club door de corona periode helpen en zoeken naar een waardig opvolger voor Laine. Die werd gevonden in de persoon van Johan Henkes. Gelijktijdig met het aantreden van Johan in 2021 schoof Raoul een plek door naar de vacante positie ven secretaris. Wegens het vertrek van Suzanna Dijkstra was deze plek beschikbaar.

Sinds 2021 is Raoul werkzaam als secretaris. Gedurende deze periode is er onder andere een nieuwe website ontwikkeld samen met vrijwilligers Ben Scharft, Martijn Wortman en Jarno Viveen en is er meer structuur en herkenbaarheid op onze sociale kanalen. Daarbij hebben Martijn en Simon Otten een grote bijdrage geleverd. Daarnaast is Raoul ook regelmatig achter en aan de bar te vinden en heeft menig topsporter van VV Zeewolde wel eens een gele of rode kaart van hem gehad, of had deze moeten hebben.

Raoul zelf over zijn vertrek: ‘Hoewel het privé natuurlijk een hele leuke stap is om te gaan samenwonen in Zwolle, betekent het ook een afscheid van tien jaar wonen in Zeewolde en negen jaar betrokkenheid binnen VV Zeewolde. Ik ben blij dat ik afscheid mag nemen door de spreekwoordelijke voordeur en de club in uitstekende handen kan achterlaten. Met trots op de zaken die ik samen met waanzinnige vrijwilligers heb mogen bereiken. Ik blijf VV Zeewolde ook vanuit Zwolle volgen, hopelijk met het eerste elftal in de tweede klasse. De vele gediplomeerde trainers en scheidsrechters sinds 2020 en online zichtbaarheid maakt mij het meest trots, VV Zeewolde staat op de kaart. Hopelijk in stijl afscheid nemen met een kampioenschap van het eerste elftal én nog meer gediplomeerde trainers! Met een lach, trots en een kleine traan vertrek ik uit Zeewolde’.

Als secretaris ben je verantwoordelijk voor alle ingaande- en uitgaande communicatie. Dit betekent richting leden, KNVB en ook online. Daarnaast valt het wedstrijdsecretariaat onder jouw verantwoordelijkheid en werk je samen met de penningmeester en ledenadministrateur aan de ledenadministratie. Om je takenpakket compleet te maken ben je één van de vijf bestuursleden die besluit over belangrijke besluiten voor de vereniging en het dagelijks bestuur. Lijkt het jou leuk om Raoul op te volgen en ben je vanaf mei of november beschikbaar? Stuur dan een e-mail naar secretaris@vvzeewolde.nl.

Bestuur VV Zeewolde