Zeewolde heeft goede zaken gedaan met de overwinning op Zwart Wit ’63. Hoewel dat uiterst moeizaam ging, was de overwinning over de hele wedstrijd gezien verdiend.

De beslissende strafschop benut door Denilcon Ramazan was geheel te danken aan een fraaie actie van Joy Schoonhoven, die alleen met een overtreding binnen de zestienmeter kon worden gestuit.

Onder een prachtige najaarszon gingen beiden teams uiterst behoezaam van start. Het leidde tot veel heen en weer geschuif van de bal en weinig acties richting beide doelen. In de 8e minuut was het Zwart Wit dat voor het eerste gevaar zorgde. Het leverde niet meer dan een hoekschop op. Daarna was het de beurt aan Zeewolde. Scheidsrechter van der Elst gaf Zeewolde een vrije trap in het strafschop gebied na een terugspeelbal. Alexander Sijtsma schoot de bal wel door de muur, maar recht in de handen van de doelman. In de 16e minuut leek Zwart Wit op 1-0 te komen. Een te zachte terugspeelbal werd onderschept en snoeihard in de korte hoek van doelman van Barneveld op de paal geschoten. Voor Zeewolde bleef het heel lastig om de voorhoede aan het werk te zetten en Zwart Wit durfde niet echt vol op de aanval te spelen. Uiteindelijk kreeg Zeewolde toch een echte kans op de 0-1. Jan Struijk bereikte met zijn voorzet Niels van Moolenbroek net niet. Het was meteen de laatste actie van Jan Struijk die geblesseerd uitviel en werd vervangen door Joy Schoonhoven. Daarmee waren alle wapenfeiten uit de eerste helft wel benoemd,

Na rust een energieker en feller Zeewolde. Ook Zwart Wit probeerde meer druk te zetten en deed dat vooral via de rechterkant. Die acties strandde meestal in schoonheid of werden zonder al te veel moeite onschadelijk gemaakt door de verdediging van Zeewolde. Aanvallend kwam Zeewolde met name onder impulsen van Joy Schoonhoven wat meer los, zonder dat dit direct tot grote kansen leidde. Daarvoor was de eindpass te onnauwkeurig, begrepen spelers elkaar niet en niet onbelangrijk liepen er teveel spelers van Zwart Wit goed in de weg. In de 61e minuut dan toch de eerste echte kans van de 2e helft en die was voor invaller Redegeld. De bal belandde in het zijnet. Twee minuten later was het wel raak. Joy Schoonhoven maakte de actie en was alleen met een overtreding te stuiten. Denilcon Ramazan liet de doelman van Zwart Wit vanaf 11 meter kansloos. Zeewolde op de 0-1 voorsprong.

Vanaf dat moment zat Zeewolde beter in de wedstrijd dan Zwart Wit, maar heel overtuigend was het niet. Het gevaar op de gelijkmaker zat in een klein hoekje. Toch duurde het  tot de 82e minuut voor Zwart Wit dichtbij de gelijkmaker was. Een schot van afstand werd door doelman Martin van Barneveld tot hoekschop verwerkt. Eveneens knap keeperswerk van zijn collega aan de andere kant op een vrije trap van Alexander Sijtsma in de 88e minuut, met hetzelfde resultaat een hoekschop. Zeewolde speelde de wedstrijd uit en won moeizaam maar verdiend voor het eerst in deze eeuw een competitiewedstrijd bij Zwart Wit ’63 en blijft daardoor zonder puntverlies.

Vermeldenswaardig: het debuut van de 17 jarige Tim Koelewijn. In de voorbereiding al diverse malen meegespeeld. In deze wedstrijd zijn officiële debuut in de competitie.

Omdat Otterlo met 3-1 wist te winnen van Terschuurse Boys, staat op 16 oktober wederom een wedstrijd tussen koplopers op het programma als Zeewolde thuis speelt tegen Otterlo. Beide ploegen hebben 9 punten uit 3 wedstrijden. Zeewolde is door een beter doelsaldo in ieder geval nog een week lijstaanvoerder.

Scoreverloop:

63’ 0-1 Denilcon Ramazan

Scheidsrechter: de Vries

Gele kaart: x

Opstelling:
Zeewolde: Martin van Barneveld, Mauritzio Sleurink, Ronald Hoek, Alexander Sijtsma, Julian de Roder, Tim Koelewijn (60. Redegeld), Lucas Pelgrum, Denilcon Ramazan, Jan Struijk (23. Joy Schoonhoven), Niels van Moolenbroek, Tom de Boerdere